Dübörög az építőipar, gombaként nőnek ki a földből az irodaépületek, lakóházak, de a konjunktúra hatása nem mindenhol érzékelhető azonos mértékben. Salgótarjánban például nem sok építkezésen sürögnek a munkások, de ahol igen, az éppen egy építőipari vállalkozás új székhelye, amely a néhány évvel ezelőtt becsődölt CBA franchise, Palóc Nagykereskedelmi Kft. egykori telephelyén épül. A Silver 2009 Kft. ráadásul nem csak új helyre költözik, de olyan jó híre van, hogy külföldről is hazajönnek az emberek, hogy a cégnél dolgozhassanak.
Merni kell nagyot álmodni - ez a sikeres vállalkozás titka a kiskunhalasi Pannon Pur Kft. ügyvezető igazgatója szerint. A cég kötőelemek kereskedelmével foglalkozik, termékpalettájukon megtalálható a purhab, a szilikon, a szegecs, a tipli, és idén kezdik el kiskunhalasi telephelyükön utasszállító repülőgépek konyhablokkjait készíteni. Az OTP Business Nagykövet Programjában részt vevő Nagy Viktorral a KKV szektor kihívásairól beszélgettünk.
A sofőrhiány, az üzemanyag árának változása és az emelkedő útdíj egyaránt nehezíti a fuvarozók helyzetét. A kisvállalkozások létszámának csökkenése folyamatos: az Opten adatai szerint több mint 900 fuvarozó cég szűnt meg Magyarországon két év alatt. Az Euro Dori Transport HU Kft. az általa kifejlesztett rendszerrel épp ezeknek a vállalkozásoknak nyújt segítséget. A cég üzletfejlesztési és kommunikációs igazgatójával - az OTP Business Nagykövet Programjában is részt vevő - Siska Miklóssal beszélgettünk a fuvarozási piac nehézségeiről.
Kevesen tudják, de a sportolók számára étrend-kiegészítőket gyártó Weider alapítói fedezték fel Arnold Schwarzeneggert és futtatták fel támogatásával a sportágat. Termékeik fogyasztói ma már azonban korántsem csak a testépítők köréből kerülnek ki: a márka magyar forgalmazóját, az OTP Business Nagykövet Programjában részt vevő Horváth Andrást kérdeztük a piaci trendekről.
Néhány évvel a digitális fotótechnika berobbanása előtt boltot nyitni analóg fényképezőgépek kereskedésére, mai szemmel már nem tűnik túl jó tervnek. A Leitz Hungária 1999-ben mégis ezt tette, mivel alapítói nem tudhatták, hogy a Leica és Samsung fotó termékei közül előbbit mára csak a gyűjtők fogják venni, utóbbit pedig már sehol nem is kapni. A üzlet azonban még ma is működik, több mint egymilliárdos forgalmat bonyolít évente, igaz, azóta már jelentősen átalakult termék-palettával: leginkább távcsöveket, lámpákat és fűthető öltözéket árusítanak.
Vállalkozni kockázatos dolog: a havonta alakuló több ezer cég jelentős része a statisztikák alapján várhatóan kérészéletű lesz. Bártfai Tibor, az OTP Business Nagykövet Programban résztvevő Galga Invest Zrt. vezérigazgatója viszont 40 évesen úgy döntött, hogy kockáztat. Nem bánta meg.
Az OTP Business Nagykövet Program harmadik eseményén Vinnai Balázstól kérdezhettek a cégvezetők, aki előadásában egyértelművé tette, hogy a digitalizációra nem érdemes szükségszerű rosszként tekintenie a kkv-knak sem, hiszen éppen az ezzel járó paradigmaváltás az, ami lehetőséget ad a kisebb cégeknek, hogy felvegyék a versenyt a piacvezető mamutokkal. A digitális banki megoldások szakértőjével arról beszélgettünk, hogyan érdemes belevágnia egy kkv-nak a folyamatba, miért nem ússza meg senki a digitalizációt és hogy ez hogyan hozza el az analóg megoldások reneszánszát.
Sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a névválasztásnak, pedig döntő lehet a cég sikere szempontjából. A jól csengő név sokszor kevés, ennél sokkal praktikusabb elvárásoknak is meg kell felelnie. Az OTP Business Nagykövet Program egyik résztvevője - világítástechnikai cégével - mindezt a saját kárán tanulta meg.
Csaknem 50 ügyfelet válogattak be a bank féléves programjába, ahol a nagykövetekkel a bank szakértői havonta szervezett rendezvényeken üzleti témákat dolgoznak fel azzal a céllal, hogy még jobban megismerjék igényeiket és elvárásaikat.
Az OTP Nagykövet Programsorozat második eseményén hamar kiderült, miért érte meg banki nagykövetté avanzsálnia a vállalkozásoknak. Az előadások utáni csoportos foglalkozásokon egyértelművé vált, hogy azonos problémákkal küszködnek, így az erre adott válaszaik mindenki számára tanulságosak voltak: kiderült, ki, hogyan birkózik meg a munkaerőhiánnyal, a munkavállalói kiválasztással, hogyan tartja meg a legjobb dolgozóit. De nemcsak egymás tapasztalataiból gazdagodtak a résztvevők, volt olyan vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó cég, amely már az első alkalom után is több ügyfelet szerzett magának.
Hazai vállalkozásoknak szervez programsorozatot az OTP Business. A Nagykövet Program célja, hogy még szorosabb partneri kapcsolatot, a bank és az ügyfelek szempontjából újfajta, a korábbiaknál közvetlenebb és kötetlenebb párbeszédet alakítsanak ki egymással.
Szeptember 23-ig jelentkezhetnek mikro- kis- és középvállalatok vezetői az OTP Business Nagykövet Programra, amelynek célja, hogy a bank vállalati üzletága intenzív párbeszédet kezdeményezzen meglévő vállalkozói ügyfeleivel.
A hét végéig jelentkezhetnek mikro- kis- és középvállalatok vezetői az OTP Business Nagykövet Programra, amelynek célja, hogy a bank vállalati üzletága párbeszédet kezdeményezzen meglévő vállalkozói ügyfeleivel.
Háborúős híreink vasárnap.
Kezd eldurvulni a verseny.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?